שייט יאכטות בקריביים

השייט ביאכטות נערך באיי הבתולה הבריטיים (b.v.i – British virgin island), המקום הכי קסום ויפה באיים הקריביים. במקום כ – 55 איים המקיפים את הים הקריבי. לכל אי יש את הייחודיות שלו, יש איים פראיים לא מיושבים שבהם ניתן לצלול בריפים מדהימים ולשכב על חופים לבנים ובתוליים כאשר מעליכם מצלים עצי קוקוס, הים צלול כמו מראה ובצבע טורקיז, ויש איים מיושבים בהם על החוף הלבן תמצאו באר או מסעדה מעולים הנותנים שירותים ליאכטונרים העוגנים במפרץ, יש איים מיושבים יותר בהם לאורך החוף תמצאו הרבה מסעדות, חנויות למזכרות ובגדים, כיסאות נוח ועוד. האוכלוסייה דוברת אנגלית ומאוד אדיבים ונחמדים. מזג אויר – באיים הקריביים מזג האוויר ברוב ימות השנה קיץ,בין 20 מעלות   ל – 25 מעלות. לפעמים מגיעים עננים ויורד גשם לפרק זמן קצר אבל מזג האוויר חם, מי הים חמימים ומזמינים לשחייה. הרוח לפעמים חזקה כ – 25 קשר ולפעמים כמעט ואין רוח. התקופה המומלצת לשייט בקריביים היא בין אוקטובר ל – מרץ, בתקופה זו אין סופות הוריקן ומזג האוויר נעים מאוד. הטיסה לקריביים עוברת דרך ארה"ב כך שצריך ויזה לארה"ב, לאיי הבתולה הבריטיים נדרשת גם ויזה מהקונסוליה הבריטית, ויזה פשוטה להוצאה אין צורך להגיע לקונסוליה והוויזה מנופקת בתוך שבועיים. יום ראשון לשייט: לאחר טיסה ארוכה מגיעים לשדה התעופה בקריביים b.v.i,שדה התעופה ממוקם על האי טורטולה הנושק לים  הקריבי. כבר בנחיתה נראה שהטיסה הארוכה הייתה שווה את הדרך, המראה שנגלה לנו מרהיב ביופיו, איים הפזורים בים נגלים לעיין, ים בצבע טורקיז ונופים עוצרי נשימה של חופים לבנים עם עצי קוקוס. בשדה התעופה מקבלים את הנוסעים עם כוסות משקה קריבי מיץ אננס, חלב קוקוס, ותפוזים מעולה ומרווה. ביציאה משדה התעופה מקבלת אותנו נהגת מחברת השכרת היאכטות שלוקחת אותנו למרינה בטורטולה. בהגיענו למרינה ממקמים את המזוודות בחדר שמירת חפצים, ומחכים לקבלת היאכטות מחברת ההשכרה. בזמן שממתינים אפשר לבצע סידורים להפלגה כמו הצטיידות ברישיון דייג מהרשויות המקומיות צריך לנסוע לעיר לסדר את הרישיון שעולה כ-25 דולר ללא הרישיון אי אפשר לשכור ציוד דייג וגם מסתכנים בקנס גבוהה במידה ונתפשים בדייג ללא הרישיון. מצטיידים בפלאפון חירום (חינם) מחברת השכרת היאכטות כך שניתן להתקשר לחברה במהלך השבוע לקבלת תחזית מזג אויר יומית ולכל בעיה שעולה במהלך ההפלגה. מי שהביא מחשב נייד ורוצה במהלך שבוע ההפלגה להיות מחובר לאינטרנט יכול לשכור מתאם אינטרנט וכבל טעינה מהיאכטה למחשב הנייד ב – 200 דולר לשבוע כך שיהיה לו אינטרנט במהלך כל ההפלגה, דבר מעולה כדי לדבר עם הבית באופן חופשי בסקייפ. בשעה 18:00 מקבלים את היאכטות, ממקמים את התיקים והמזוודות, מסדרים את הבגדים בארונות, וקופצים לעיר טורטולה עם רכב ששייך לסופרמרקט המקומי לקניות למהלך השבוע (כדאי לקנות בשר וגחלים יש מנגלים משוכללים על היאכטות), המחירים בסופרמרקט כמו בארץ ויש מלא פירות אקזוטיים שלא מכירים כדאי לנסות. חוזרים ליאכטות מסדרים את המצרכים במקרר/מקפיא, ומארגנים ארוחת ערב, משקה טוב והולכים לישון בצפייה להפלגה מחר.

יום שני לשייט:

בבוקר מקבלים תדרוך מחברת ההשכרה על המסלולים השונים בין האיים, היכן כדאי לאכול ובאיזה מסעדות, היכן אתרי הצלילה היפים, קצת אינפורמציה ומה המיוחד בכל אי. בסביבות השעה 11:00 לאחר ארוחת בוקר יוצאים להפלגה לאי נורמן. הרוח חזקה למרות שיש עננים מזג האוויר חמים כ – 23 מעלות, מרימים מפרשים ומפליגים ברוח צד לכיוון האי נורמן. בדרך לאי עוברים ליד קבוצת סלעים שנקראים האינדיאנים שנראים כמו הנוצות של צ'יף אינדיאני, במקום אפשר לעגון ולצלול ריף יפה. נכנסים למפרץ של האי נורמן מלא ביאכטות שעוגנות במקום. נקשרים עם היאכטות לבויות (בויה זהו מצוף שאליו נקשרים עם היאכטה), בויות/מצופים כאלו מפוזרים כמעט בכל מפרץ בקריביים ויש לשלם על החניה עליהם במידה ונשארים במקום ללון את הלילה כ – 25 דולר ליאכטה ללילה. יורדים לדינגי (סירת גומי עם מנוע הצמודה ליאכטה במהלך השבוע), ומפליגים עם הדינגי למערות הנמצאות בקצה הצפוני של מפרץ נורמן, המערות מדהימות ביופיין במקום ריפים מעולים ויפים לצלילה ושנורקלים. אחרי צלילה במערות מפליגים עם הדינגי ליאכטה שנקראת wilit העוגנת במפרץ נורמן ומשמשת כפאב צף עם מוסיקת רגאי קצבית ומדליקה הרבה אלכוהול וריקודים על הסיפון. אחרי הפאב הצף ממשיכים לחוף של נורמן במקום עצי קוקוס מצלים מסעדה וכורסאות נוח סתלבט על החוף. ארוחת ערב עושים על האש ביאכטות עם הרטבים הקריביים מעדן.

יום שלישי לשייט:

היום מפליגים לאי קופר, מזג האוויר בהיר שמש ויש רוח הפעם אנו מפליגים מול הרוח בעזרת המנוע, הפלגה של כשעתיים ומגיעים לאי נכנסים למפרץ קופר המקסים ונקשרים לבויה. לאחר ההפלגה רצינו לקפוץ למים להתרעננות וממש לפני שנכנסנו למים הבחנו ב – 3 כרישים שסבו מסביב ליאכטות, נראה מפחיד אבל לאחר שמתרגלים לנוכחותם זה מגניב, האכלנו אותם בבונזו לכלבים והם טרפו את זה היה מלהיב. ירדנו לדינגי והפלגנו לחוף, בחוף מי הים חמימים ומזמינים, חול לבן, מלא עצי קוקוס מצלים, התרווחנו על הכורסאות של אחת המסעדות במקום ונחנו בצל עם משקה קריבי טעים. לאחר מספר שעות של סתלבט בנורמן על החוף ממשיכים בהפלגה ל – virgin gorda למקום שנקרא the bath ,מצאנו בויה פנויה אין הרבה בויות במקום והרבה יאכטות מגיעות למקום הפראי והיפה הזה, מדובר באי קטן פראי ולא מיושב מאופיין בסלעים גדולים בעלי צורות מיוחדות, חולות לבנים ומערה גדולה שנמצאת על החוף, מומלץ מאוד לצלילת שנורקלים במקום. כדי להגיע לחוף צריך לרדת לדינגי ולהפליג אתה עד לקרבת החוף כ – 20 מטר מהחוף ושם יש לקשור את הדינגי לחבל שנמצא במים ולרדת בשחייה אל החוף. לאחר שטילנו במקום ממשיכים ל – Spanish town  לשהיית הלילה, במקום מרינה אפשר להצטייד במים ליאכטות, טעינת חשמל, מקלחות גדולות ומסודרות, סופרמרקט להשלמת קניות והצטיידות בלחם טרי. במרינה אכלנו במסעדה שנמצאת על הים מאוד יפה והאוכל מעולה (אכלנו צלעות).

יום רביעי לשייט:

יוצאים מ – Spanish town למפרץ לווריק. בהגיענו למפרץ מתגלה לנו מקום שלדעתי הכי יפה בקריביים, הים מוקף באיים ירוקים עם בתים ציוריים ויפים. ירדנו עם הדינגי לחוף ונכנסנו לפאב המקומי, ישבנו עם המקומיים, במקום גם בית מלון גדול עם בריכה וחוף יפה. אחרי לווריק ממשיכים באותו מפרץ למקום שנקרא סבא רוק (סלע סבא) זהו מקום קסום, למעשה מדובר באי קטן מאוד המוקף בים ונמצא בחיבור שבין האוקיאנוס האטלנטי לים הקריבי, יושבים על ספסל או שוכבים על ערסל שנמצאים על הדשא עם הפנים לחיבור של האוקיאנוס עם הים ונותנים לרוח ללטף, פשוט חוויה מדהימה. בסבא רוק יש גם מסעדה מעולה שם אכלנו המבורגר הכי טוב שאכלתי מעודי. בסמוך לסבא רוק נמצאת מרינה bitter end מקום שבו חיי הלילה תוססים, מלא בארים לבילוי לילי בריקודים ואלכוהול.

יום חמישי לשייט:

מסבא רוק מפליגים ל – dogs אלה 3 איים הסמוכים בניהם,מקום יפה לעגון ולצלול, האיים פראיים ולא מיושבים. ממשיכים לmarina cay –  זהו מפרץ גדול שבמרכזו נמצא אי קטן עם חולות לבנים,כסאות נוח, ומסעדה, אפשר לצלול במקום יש מדרגות מהמסעדה לתוך הים. מ – marina cay המשכנו ל – joust van dayk למפרץ foxyזהו מפרץ קטן ומקסים רק 10 בויות ליאכטות אבל שווה לתפוש מקום ללילה.ירדנו עם הדינגי למסעדה במקום, קיבלנו הדרכה ומפה כיצד מגיעים ברגל  bubblesזוהי בריכה טבעית שנמצאת על חוף הים המוקפת בסלעיםוכאשר מגיעים גלים הם נ כנסים דרך הסלעים וגורמים לקצף בתוך הבריכה כמו בג'קוזי טבעי. מסלול הטיול למקום כ – 30 דקות והדרך יפה,הולכים על החוף ונכנסים ליער, ביער אפשר לראות איילים ומיני קקטוסים יפים. ב – bubbles נכנסנו לבריכה ועשינו ג'קוזי טבעי ומרגיע כייף. חזרנו מהטיול דרך המסעדה שבמקום לציין מסעדה מעולה במיוחד השרימפס אבל היתושים הרגו אותנו מומלץ להצטייד מבעוד מועד בתכשיר נגד יתושים. חזרנו ליאכטות ללילה. הלילה במפרץ foxy חשוך מאוד אין אורות מאף מקום ושקט כך שאפשר לשבת/לשכב על סיפון היאכטה ולצפות בכוכבים עם כוס בירה וסיגריה מדהים ביופיו, ממש שייט רומנטי.

יום שישי לשייט:

מפליגים עדיין ב – jost van dayk ל – great harbor מפרץ יפה וגדול. ירדנו עם הדינגי לחוף, במקום מלא מסעדות וחנויות למזכרות ובגדים של המקומיים, ממש אוטנטי ולא ממוסחר. בין עצי הקוקוס מול החנויות פרושים ערסלים מזמינים, נשכבנו על הערסלים עם רוח מלטפת ונרדמנו לשעתיים. המשכנו ל – can garden מפרץ יפה אבל נראה ממוסחר ותיירותי מלא כסאות נוח על החוף ומסעדות, לא נראה מעניין במיוחד. המשכנו ללילה sopper hole זהו מפרץ גדול ויפה עם מרינה גדולה עם מזחים ובויות. ירדנו לדינגי והפלגנו למסעדה בקצה המפרץ שנקראת July roger מסעדה טובה מאוד מלאה בכל היאכטונרים שעוגנים במפרץ, אכלנו מרק דגים מעולה ולובסטר טעים. יום שביעי ואחרון לשייט: הפלגנו לאי פטר, במקום מספר מפרצים, המפרץ הראשון שבו עגנו היה dead man bay זהו מפרץ פראי ולא מיושב, חולות לבנים בתוליים, מקום מעולה לצלילה ראינו מנטה ריי, צבי ים, ודגי חרב. משם הפלגנו למפרץ סמוך שנקרא grate harbor זהו מפרץ גדול, אין בויות וצריך להטיל עוגן בכדי לעגון. שקט מוחלט ושלווה במפרץ, ואז משום מקום מגיעה אלינו ליאכטות סירת מנוע עם גלידות ושתייה (קיוסק צף), קנינו גלידות ישבנו בצל נהנים מהשקט והשלווה ומלקקים גלידה טעימה. לקראת ערב הרמנו עוגן והפלגנו ישירות למרינת הבית בטורטולה, נכנסנו עם היאכטות למעגן וישבנו לסכם את הטיול המדהים שעבר עלינו. למחרת החזרנו את היאכטה לחברת ההשכרה, טילנו קצת בטורטולה וחזרנו לטיסה חזרה לארץ. לסיכום: שייט יאכטות בקריביים מהווה חוויה בלתי נשכחת, בשייט מסוג זה אפשר לשלב: הצעות נישואין על היאכטה, שייט רומנטי, הפלגות דייג, ועוד, מומלץ להתנסות בטיול חוויתי ומהמם.