הצעת נישואין בצפון הארץ

חזרתי עם משפחתי מחופשה נעימה בצפון, נכון שנסעתי עם בעלי ושלושת ילדינו, אבל היינו מוקפים זוגות מאורסים ונשים שקיבלו הצעת נישואין אחת אחרי השנייה. זה התחיל בהזמנה של הצימר, כבר בטלפון בעל המקום שאל אותי אם יש איזו סיבה מיוחדת שאנחנו מגיעים, כי אם מדובר בחגיגה כל שהיא, החל ביומולדת ועד הצעת נישואין הוא כמובן יכין לנו את הצימר בהתאם. אני נאלצתי להתנצל ולהגיד שלצערי כבר קיבלתי הצעת נישואין אבל הפעם נצטרך לול לתינוקת. יצאנו לדרך, במהלך הנסיעה הבנו שהצפון הוא יעד אהוב על הזוגות הצעיריםכל נוסעי המכוניות שעקפו אותנו היו זוגות צעירים. על כביש החוף ראינו טרקטורונים מעופפים. בהסתכלות מדויקת שמתי לב כי מאחד הטרקטורונים הונף דגל

"מיכל האם תינשאי לי?"

אוהב דניאל" הילדים התמוגגו ואני חשבתי לעצמי "כל הכבוד לדניאל שמשקיע ככה בהצעת נישואין, אין סיכוי שמיכל תסרב". בדרך עצרנו במסעדה קטנה על גדות נחל, היינו היחידים שהתיישבו בשולחן לחמישה וגם ביקשו קטשופ עם המנות שלהם. בשולחן הסמוך ישב זוג שלא הפסיק להסתכל אחד לשני בעיניים, המלצרים כרכרו סביבם וטיפלו בהם היטב וכאשר הגיעה המנה האחרונה גם הבנתי למה. לצד סופלה השוקולד הייתה קופסא קטנה, הבחור כרע על ברכיו וביקש את יד חברתו, ככה באמצע המסעדה מול כולם. היא כמובן פרצה בבכי ואני מודה שגם אני מחיתי דמעה או שתיים של התרגשות. אחר כך הבחור הסביר לה שהוא התלבט אם להכניס את הטבעת לסופלה השוקולד, אבל לבסוף בחר ללכת על הצעת נישואין קלאסית ולו רק מהחשש שהיא תיחנק פתאום. היעד הבא היה קיאקים בנהר, הייתי בטוחה שנגיע ונמצא שם ערימות של משפחות וגדודי ילדים שסיימו קייטנה, אבל שוב היינו כמעט היחידים שביקשו את מסלול הקטנטנים. רוב הנופשים שכרו קיאק זוגי ונעלמו מאחורי עיקול הנהר. הסירה שייטה לה בזרם המים הנעים, העצים הצלו עלינו ורעש פכפוך המים היה מהפנט. התינוקת צווחה באושר מכל שפריץ של מים והבהילה זוגות שניסו למצוא לעצמם קצת פרטיות בגדות הנהר. בשלב מסוים שמענו קריאות שמחה ומזל טוב מכל עבר, כשהתקרבנו לחבורה העליזה שהייתה על גדות הנהר הסתבר כי אחד החבר'ה ארגן הצעת נישואין לחברתו במהלך הקיאקים. כאשר הם עברו עם הסירה עמדו שם ארבעה חברים שלו עם שלט ענקי המבקש את יד הנערה. זו הייתה הצעת נישואין מפתיעה, כי באמת שלא חשבתי שגם רפטינג אפשר לרתום לטובת הצעת נישואין. בסופו של יום טיול מעייף הגענו לצימר, אחרי שנכנסנו ופרקנו את ערימות הבגדים והציוד הסתכלתי סביבי והבנתי שמדובר ביעד שכל מטרתו היא לספק תפאורה לאירועים רומנטיים, איזה בזבוז להגיע עם שלושה ילדים. יצאנו למרפסת והסתכלנו על השקיעה בעוד הילדים מתרוצצים על הדשא. בעלי מזג לי יין ושנינו ישבנו והסתכלנו על הנוף שנצבע בצבעים של אדום וכתום זהב. היה לנו רגע של שקט זוגי, כזה שבו מישהו צריך לכרוע ברך או לפחות להוציא איזו טבעת מהכיס ולנצל להציע הצעת נישואין רומנטית ומרגשת.