השכרת יאכטה מחיר במחנות קיץ

תחום הקייטנות בארץ, הוא עמוס ורחב. קיים שפע סוגי קייטנות בקונספטים שונים ומגוונים, אך נדמה כי אנשים אינם מודעים לאפשרות הנוספת של שליחת הילדים דווקא אל מחנות קיץ, אשר יש בהם ערך מוסף של הרפתקה יוצאת דופן. מחנות קיץ משמעם יציאה מוחלטת מהשגרה וחוויה של עולם חדש. הילד במסגרת מחנות קיץ נפגש עם אוירה חדשה, תחומי עניין חדשים וצורת מגורים חדשה לגמרי. לכן רגע לפי ההחלטה המכרעת, מה עושים עם הילדים הקיץ? חשוב לברר לאיזו סוג של חוויה הילדים מוכנים. על מנת להשתלב במחנה קיץ על הילד לגלות פתיחות רבה, ביטחון עצמי, ומוכנות לשבירת השגרה המוכרת וכמובן שצריכה להיות בו השאיפה להכיר עולמות חדשים.

היתרונות של מחנות קיץ – חברים חדשים

נכון, גם בקייטנה או בכל מסגרת חדשה אליה מצטרפים הילדים הם מכירים חברים חדשים ונפתחים לעוד ועוד תרבויות ועולמות. אך מחנות קיץ דורשים קרבה ושיתוף גדולים בין חברי המחנה. למעשה הילדים ישנים ביחד, אוכלים ביחד, בונים ביחד ובדרך כלל גם בעלי משימה וחזון משותף של יצירת המחנה המושלם. במסגרת הפעילות לפעמים משלבים השכרת יאכטה מחיר ששווה למנהלים לארגן במסגרת הפעילות. הימים  הארוכים ביחד והמשימות המשותפות מובילים את הילדים לחברויות עמוקות וחזקות.

רכישה של מיומנויות חיים

כשהילד או המתבגר יוצא מתוך האטמוספירה המכילה, המזינה והמטפחת של הבית הוא זוכה למעשה "לטפל בעצמו". בזמן מחנות קיץ ישנם צרכים בסיסיים שהילדים או בני הנוער צריכים לספק לעצמם כחלק מהתוכנית החינוכית של המחנה. פעמים רבות מדובר למשל בבניית מחנה וקורת גג, בישול הארוחות, ניקיון סביבת המגורים ועוד. הדבר נעשה בצורה חברית ומייצר חדוות עשייה בתוך הקבוצה. מעבר למשימות המשותפות של קבוצות החניכים במחנה, גם כל ילד בנפרד מתמודד עם ההשתלבות במקום חדש, העצמאות והמרחק מההורים. הוא מתמודד עם הצורך להכיר חברים חדשים, להשתלב בפעילויות הקבוצה, לדאוג לציוד והכול בכוחות עצמו.  משימות אלו הן תרגול מצוין לחיים האמתיים.

גיבוש עצמי

במידה ואנחנו שולחים את ילדנו למחנות קיץ שאינם קרובים או פועלים בשיתוף פעולה עם המסגרת החינוכית היומיומית של ילדנו, הם זוכים להכיר תרבויות חדשות ולצאת מהדפוס החברתי הנורמטיבי. הם זוכים להגדיר את עצמם מחדש ולהציג את עצמם בכל דרך בה הם בוחרים. לא פעם מתגלה כי ילד שנחשב "דחוי" במסגרת החברתית היומיומית שבה הוא נמצא לפתע הופך, דווקא במסגרת מחנות קיץ, לילד מקובל חברתית ואפילו מוביל חברתי. הילדים בזמן מחנות קיץ "יכולים להיכנס לדמות חדשה" להפתיע את עצמם ולגבש זהות עצמית שלמה יותר.

סימן דרך של התבגרות

עצם הבחירה של הילד ושל ההורה במסגרת מחנות קיץ היא סימן דרך חשוב מאוד לשני הצדדים.
החלטה זו מסמלת התחלה של תקופה חדשה, של התבגרות ובשלות מצד הילד לצאת לסביבה חדשה. בחירת מסגרת של מחנות קיץ היא פתח לעצמאות גדולה יותר. זוהי החלטה חגיגית ומלאת גאווה גם להורה וגם לילד.