קייטנות בארץ חוויות מכל הסוגים

תחום הקייטנות בארץ

קייטנות בארץ זהו תחום רחב, מלא במגוון אינסופי של הפעלות לילד. קייטנות הן מוצר מבוקש מאוד בארצנו בחודשי הקיץ ועל כן כמעט כל מסגרת כמו מתנ"סים, גני ילדים, איגודי ספורט ומרכזי בילוי עורכים קייטנות בחודשי הקיץ. השפע הרחב הוא יתרון עבור ילדנו, אשר עומדות בפניהם האפשרויות לחוות עוד ועוד מסגרות ותחומי עניין במהלך הקיץ. יחד עם זאת, מכיוון שזהו תחום רווחי ומבוקש, לעיתים קרובות נוצרות קייטנות שאינן עומדות ברף המתבקש מבחינת איכות התוכן וההדרכה, לכן בטרם בחירת הקייטנה לילדנו, רצוי לפתוח את העיניים לכמה שיותר סוגים מרתקים ומקוריים של קייטנות.

מהי מסגרת הקייטנה בדרך כלל?

לרוב משך הקייטנה הוא כשלושה שבועות בין החודשים יולי- אוגוסט, במסגרת של יום ארוך שמונה עד ארבע. ישנן קייטנות המאפשרות משחק עם שעות הקייטנה, כמו יום קצר עד אחת בצהריים או הגעה ויציאה מהקייטנה בשעות שונות. לרוב קייטנות כאלו הן קייטנות לגיל הרך בהן לא כלולות בתוכנית נסיעות רבות מחוץ לעיר.

איזה סוגים של קייטנות קיימות בארץ?

בארץ קיימות קייטנות רבות ומסוגים שונים. השוני בין הקייטנות תלוי בין היתר בסיבה לפתיחתן: קייטנות רבות קמו בארץ על ידי מסגרות חינוכיות כדי לתת מענה להורים במהלך חופשת הקיץ הארוכה. קייטנות אלו הן למעשה הארכה של המסגרת החינוכית על ידי הגנים,
בתי הספר, מועדוניות ועוד. היתרון בהן הוא השמירה על המסגרת החינוכית וסביבת החברים המוכרת. קייטנות אלו מתאימות מאוד לילדים שמתקשים בהשתלבות במסגרות חדשות או שאינם מוכנים רגשית להיפרד מהשגרה המוכרת. גם בקיבוצים רבים בארץ נפתחים לאחרונה שערי קייטנות לילדים נוספים שמתגוררים מחוץ לקיבוץ. קייטנות הקיבוצים נועדו במקור כדי לגבש יחדיו את ילדי הקיבוץ וכמובן שכדי ליצור מסגרת לילדי הקיבוץ במהלך חופשת הקיץ. פתיחת שערי הקייטנה לילדים נוספים שינתה מעט את אופי הקייטנות והוסיפה נופח מקצועי חדש. בדרך כלל קייטנות הקיבוץ מספקות ארוחות בחדר האוכל ומסגרת חמה וביתית. הסביבה הבטוחה והיפה של הקיבוצים מאפשרת לערוך את רוב הפעילות בתוך הקיבוץ וחוסכת נסיעות רבות לאתרים שונים בארץ.

קייטנות האיגודים

ישנם גופים ואיגודים רבים בארץ שבחרו לפתוח קייטנות במהלך חופשת הקיץ, על מנת לגרום לחשיפה של ילדים ונוער לתחום הפעילות של האגודה. דוגמא לכך הן קייטנות הכדור – רגל שקבוצות הספורט העירוניות פותחות מידי שנה או קייטנות האומנות של בתי האומנים ברחבי הארץ. בחיפוש אחר קייטנות מיוחדות של איגודים לא שיגרתים תוכלו למצוא קייטנות בעלות תחום נדיר ומשעשע כמו קייטנות חד אופן של "המרכז הישראלי לחד אופן", קייטנות קרקס, אפייה, סייף ועוד. זהו כיף גדול ומומלץ בחום למצוא קייטנות בעלות עיסוקים לא שיגרתים ולתת אפשרות לילדים להתנסות בחוויות מעולם אחר ואולי אפילו לרכוש תחביבים מרחיב אופקים בסוג זה של קייטנות.